“Silence”, Feigin, 1972

Philosophical subjects penetrate deep in other works of Moses Feigin.  For example in “ Silence” (1972, 51×52 sm,pb.), multi-colored ball occupies the central part of the composition. It recalls view of our planet from the space. In the lower part of the painting there are three long white washed dabs, which can be interpreted like comets with tails or even people’s souls, flying away.

Feigin was not the follower of anybody, specifically of Kazimir Malevich, whom he considered to be pure genius. His characterized his creative work as the pictorial and geometrical abstraction. – N.Musyankova

Так, например, в «Безмолвии« (1972, 51х52см, к.,м.)

центральную часть композиции занимает разноцветный шар, напоминающий вид нашей планеты из космоса. В нижней части картины три длинных белильных мазка можно трактовать как проносящиеся мимо кометы с длинными хвостами или улетающие прочь людские души. Рассмотренные нами произведения, несмотря на вполне конкретные названия и легко угадываемые фигуративные образы, следует все же отнести к абстрактному направлению в искусстве. Однако, Фейгин не был четким последователем кого бы то ни было, например, Казимира Малевича, которого считал гением. Его творчество, балансирующее между предметностью бытия и отвлеченностью ассоциаций, можно охарактеризовать как живописно-геометрическую абстракцию. – Н. Мусянкова

No Comments Yet.

Leave a reply

You must be logged in to post a comment.